Stikkord

, , , , , , , , , ,

Lite blogging denne uken. Jeg kan skylde på jobbingen. Jeg har kjørt hovedløyve og det har vært tidlige morgener. Det er som regel tidligere enn det jeg er vant til når jeg kjører reservebil. Men det har gitt meg kjøreturer til nye steder og det har gitt meg kjøreturer med nye og hyggelige mennesker. Jeg er heldig som får snakkesalige kunder på langturer. Både fordi da går turene raskere og fordi jeg liker å prate med nye mennesker. Høre dems historier. Noen morsomme, andre inspirerende eller triste. Mennesker er forskjellige og jeg ser så vanvittig mange forskjellige mennesker i løpet av en dag som taxisjåfør.

En annen grunn til lite blogging har vært sykdom. Torsdag følte jeg meg ikke bra, men dro likevel på jobb. Fikk tur til Oslo og det gikk fint og var hyggelig og slik det, for all del, men magen min ville ikke være helt venn. På hjemoverveien murret den. I tillegg begynte jeg å få varmetokter. Jeg trodde først det var jeg som hadde på meg for mye klær. Av meg genser og slips. Brettet opp ermene på skjorta. Det hjalp ikke. Men det var først når jeg kom hjem fra jobb den dagen at det satte inn for fullt. Jeg var kvalm. Hadde bare spist en purke til brunsj før Oslo-turen. Drakk meg mett på vann. Alt gikk rett igjennom. Orket ingenting. Frøs. Fryktelige frysetokter. Pakket meg inn i onepice og dyne på sofaen. Sov noen timer. Kvalmen var konstant. Magen enda verre. Det var bare å innse det. Omgangssjuken var et faktum. Ringte sjefen og sa som sant var: Jeg er ikke istand til å jobbe i morgen.

Fredagen gikk med til å sove urolig, fly på do og se på film, liggende i sofaen med dyne og vakre, lille pusefrøkna Snø oppepå dyna. Snille Tanø var innom med potetgull og cola. Noe jeg er utrolig takknemlig for at han gadd. Jeg prøvde å spise noen egg, men spiste potetgull istedenfor. Det var kun det jeg hadde lyst på. Jeg som egentlig ikke er noe glad i potetgull i det hele tatt! Når kvalmen kom drakk jeg tam cola ellers har jeg overlevd på vann.

Lørdagen var ikke noe bedre. Merket at på grunn av lite matinntak ble jeg svimmel av å gå opp trappa. Hatet at doen var i første etasje. Lå hele dagen på sofaen igjen. Så enda flere filmer og dukomentarer. Hurra for netflix! Prøvde å lage en grændis. Spiste en halv bit før jeg ble kvalm. Så en film om Jude Law og forsvant inn i feberfantasiene om han. Usikker på om det var filmen eller fantasien. Sov 10 timer.

Søndag sto jeg opp kl 06. La meg igjen på sofaen. Tittet på enda et par dokumentarer. Har brukt hele dagen på å spise opp grændisen fra i går. Når det hadde begynt å mørkne ringte Svendsen og lurte på om jeg orket et lite besøk. Jeg lå på sofaen. Det var mørkt i hele leiligheten. Kunne ikke huske sist jeg hadde reist meg fra sofaen. Jeg sa ja. Mest for å se et annet menneske. Selskapsjuk på en måte. Følte jeg hadde bedøvd tankene nok med filmer. Snart sett alle filmene netflix noen gang har hatt om 2. verdenskrig.
Det var hyggelig med besøk. Måtte liksom faktisk hive på meg noe klær og selv om jeg følte at håret sto til alle kanter og jeg ikke har gjort noe som helst her på flere dager vet jeg at han ikke brydde seg noe om det :)

Føler meg i bedre form nå iallefall. Kvalmen er ikke der, men magen er fortsatt ikke helt med. Den er klar for mat, men jeg er ikke sulten. Det er straks natta nå, så skal magen få mat i morgen når jeg våkner. Har tatt meg fri i morgen også, men håper å kunne begynne i jobb på tirsdag igjen :) Liker ikke å være lenge borte fra jobb.

