Stikkord

, , , , , , , , ,

Husker du den gangen vi satt å snakket hele natten fordi ingen av oss uansett fikk sove og det spilte rolig musikk i bakgrunnen og alt vi gjorde var å ligge på sofaen å snakke om fortiden, om livet, om stjernene på himmelen og alle de vakre blomstene?

Husker du den gangen vi gikk gjennom tunnelen i Rødsparken og snakket om spøkelser og plutselig så hørte vi et høyt skrik og vi ble livredde og løp alt vi kunne opp til huset og hev oss på syklene?

Husker du den gangen vi skulle opp i tårnet og jeg var så sinnsykt redd at jeg nesten krabbet et og et trappetrinn, fordi jeg var overbevist om at hele tårnet kom til å blåse over ende?

Husker du den morgenen jeg ba deg dra fordi jeg skulle reise ut i verden på eventyr for å komme meg bort og begge to var litt bakfulle og jeg pakket sekken på ti minutter for å rekke toget?

Husker du den gangen du ringte meg og fortalte at du savnet meg og samtalene våre?

Husker du den altfor varme sommerkvelden vi dro for å badet og fablet om sjømonsteret i Femsjøen, før vi spilte fotball og deretter gikk gjennom skogen mens lynene slo ned rundt oss?

Husker du den gangen vi sto tett i tett inne på den trange doen og jeg prøvde å roe deg ned slik at du ikke skulle få et angstanfall?

Husker du den sommerkvelden det høljregnet og vi var fulle på både alkohyler og galskap og danset i regnet og var gjennomvåte og kalde, men varme av latter?

Husker du den gangen vi drakk oss altfor fulle og sto å kniste bak en murvegg så ingen lærere skulle se oss?

Husker du den hytteturen der vi delte rom og vi latet som vi forlovet oss?

Husker du den gangen vi var nære venner og syklet «Blokksberg-runden» mange ganger om dagen hele året?

Husker du den natten jeg spurte deg om du bare kunne bli når alle de andre dro og du lå, helt stille, ved siden av meg helt til jeg sovnet?

Husker du sykkelturen en tidlig morgen, den natten ingen av oss hadde sovet, ut til Eskeviken for å drikke kaffe og fiske?

Husker du vi satt på terrasen min og drakk vin og malte malerier?

Husker du den gangen du la hodet ditt i fanget mitt og sa at ingen noen gang kom til å savne deg om du plutselig forsvant?

 

