Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Har hatt en fin dag i dag :) Først startet den med at jeg var til behandling på Manuellterapiklinikken i Fredrikstad. Liker meg så godt der og veldig synd at neste gang blir siste gangen. Anbefaler det veldig for deg som sliter med muskel og leddplager! Grunnen til at det blir siste gang er rett og slett fordi det er to uker til operasjon og da blir det gips en stund. Etter det begynner jeg i behandling hos en eller annen fysioterapeut i Halden. Litt kortere vei og da får jeg det dekket. Men jeg har lært så masse i perioden jeg har vært hos Manuellterapiklinikken! Det ha hjulpet meg en del smertemessig og jeg har blitt enda bedre kjent med kroppen min og hvordan den skal brukes riktig. Jeg har blitt mer bevisst og dette er en del av dette med å videreutvikle meg selv på veien. Hovedsakelig er det jo fysisk, men det er også en del psykisk i dette. For ved å bli bevisst hvordan kroppen min fungerer og hva som kan være grunnen til plagene mine har det også blitt enklere å starte å endre uvaner.

I starten var jo hovedproblemet mitt hoftene og korsryggen, men etter hvert som de smertene har blitt mindre, så har fokuset blitt flyttet mer over på føttene mine. Det er jo venstre foten som skal opereres, men det er på høyre fot det er mest belastningfeil. Jeg tråkker og har tråkket feil med den foten i alle år. Jeg løfter tærne når jeg går, noe som har gjort at jeg ikke bruker riktige muskler. I tillegg bruker jeg bare den ytterste delen av foten, så nå prøver jeg å hele tiden tråkke riktig, slik som «alle andre» gjør. Det er lett å glemme, men fikk masse skryt om at jeg hadde gjort fremskritt på bare en uke! Sånt er jo artig :)

Etter jeg var ferdig med behandlingen, dro jeg inn til Fredrikstad for å ta en kaffe med JG på Verdenspeilet. Det var så hyggelig at jeg glemte bort tiden, men slapp heldigvis unna parkeringsbot. På vei hjem kom jeg til å tenke på Steine, som jeg gikk på Daghøyskolen med. Har flere ganger snakket om å ta en kaffe, men aldri fått det til, så jeg ringte henne og brått tok jeg en svingom innom Sellebakk. Det var veldig koselig å se både henne og typen hennes igjen og ble enige om å prøve å få til noe neste uke også :)

Vel hjemme takket jeg mamma for lånet av bilen hennes og kom meg hjem. Har ikke gjort så mye fornuft etter jeg kom meg hjem, men harr slappet av, laget noe mat også hatt røykepause-besøk som vanlig :)

Nå er det straks nattan for en ny dag. Kort fortalt er det kaffe med Svendsen, så kommer SiriPiri med kjøleskap og faren hennes er så snill som tar med seg mitt gamle, før det blir en tur for å besøke bestemor på sykehuset sammen med mamma.

