Stikkord

, , , , , , , , , ,

I dag er det nøyaktig en uke siden jeg kom hjem fra operasjon på Aker sykehus. Da var jeg rimelig fjern på smertestillende og veldig svimmel. Jeg var redd for en hel del, samtidig som det var så mye nytt og jeg var spent. Jeg følte at det var noe nytt på gang og den følelsen har jeg ikke helt gitt slipp på ennå.

Kaja kjørte meg hjem fra Oslo. Hun foreslo det. Gratis. Det er jeg evig takknemlig for. Ellers hadde det blitt Helsebussen og jeg har kjørt nok kunder til å fått litt skrekken for den. Jeg spurte om jeg kunne få en egen taxi. Nei, det var ikke snakk om. Tenk hvilken utgift jeg da ville være for samfunnet. Takk for det. Var det jeg trengte ti minutter før jeg skulle opereres. Jeg fikk kjeft for å ikke ha sluttet å røyke. Det hadde han nemlig sagt til meg på et møte for halvannet år siden at jeg skulle stoppe å gjøre en uke før operasjonen. Jeg fikk også, ti minutter før operasjonen, beskjed om at det kom til å bli narkose. De hadde lovt at jeg skulle slippe det.  Jeg følte litt at jeg satt på et samlebånd. Det var litt skummelt. Jævlig skummelt. Men jeg kom meg gjennom det også. Tror kanskje det var greit å gjøre det alene også. Hadde neppe vært den hyggeligste mot de rundt meg der og da.
Men Kaja kjørte meg hjem. Hun ble værende å se en film og spise litt. Resten av kvelden var tante og Li innom, pluss at mamma overnattet her.

Jeg har hatt folk innom hver eneste dag siden jeg kom hjem. Det er jeg glad for :) Aller mest takknemlig er jeg for all hjelpen fra Reka. Hun har skiftet bandasje, fikset brunsj og til og med vasket opp for meg. Og det er jenta som hater å vaske opp!

11

Stekte rundstykker, karbonadekakerr, løk, egg, laks, te og godt selskap skal man ikke klage på :)

Idag

Pleiemedarbeider Reka i fullgang med sårstell :)

Pleiemedarbeider Reka i fullgang med sårstell :)

Litt mørkt bilde, men det er i grunn like greit. Litt næsty egentlig! Men da ser dere litt hvor jeg har blitt kutta opp :P

Litt mørkt bilde, men det er i grunn like greit. Litt næsty egentlig! Men da ser dere litt hvor jeg har blitt kutta opp :P

Idag kjørte hun meg til og med til Bryggerhuset, så innom butikken og hjem igjen. Det varr så godt å komme ut å se andre mennesker igjen. Og det har bare gått ei uke! Spanderte lunsj på henne også var Joelsen med også. Var veldig hyggelig!

I kveld har jeg bare slappet av før det bærer avsted i bursdag til bestemor i morgen :) Søndag blir det ut i rullestol på Nordby med NordNerd og Bæirut! :)

