Stikkord

, , , , , , , ,

Liten oppdatering om foten min og hvordan det går etter operasjonen.

Det er kaldere om morgenene nå. Merker det på foten. Den «gode» foten. Den er stiv og jeg takker litt for krykkene der jeg humper bortover. Problemet er jo bare det at det er ikke den foten jeg har operert. Krabber ikke lenger opp trappa, men går baklengs. Blir mindre svett av det enn å krabbe i allefall.

Bekymrer meg en del for kroken som står ut av tåa mi. Det ser ut som en tykk litt tykk ståltråd og den er der fordi den skal holde to av tærne mine rette. Jeg klarte å sparke tåa inn i trappa i dag når jeg skulle snu meg og det gjorde satans vondt. Hatt vondt i nesten hele dag. Heldigvis gått over litt nå.

Jeg fjernet stingene forrige uke og jeg kjente svært lite til tross for at de måtte grave nede i såret for å lete etter tråden. Jeg var veldig hoven nemlig. Er veldig hoven egentlig. Jeg er usikker på hvor lenge den skal være der egentlig. Og hvordan den skal tas ut. Legene forklarte meg jo en del på sykehuset og har et papir på hva de har gjot, men jeg var jo rusa på masse smertestillende på sykehuset og papiret står på «kirurgisk», som jeg kaller det. Men skal inn på Ullevåll 3. oktober og håper på å få litt flere svar da.

Har sittet å lest en del om klumpfot og dagens behandlinger av nyfødte og det er jo en helt annen verden i dag enn for 27 år siden. Føler at legene den gangen bare opererte litt her og der. Det var vel det ortopedspesialisten jeg var hos også sa når jeg var der før han henviste meg for litt 2,5 år siden. Selv ble han jo forferdet over det han så og mente jeg kunne vært operert mye lenger.

Så jeg tenker en del i kveld. Dagen i dag har ikke vært helt bra sånn generelt egentlig. Alle dager kan ikke være like bra.

