Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Sånn kjapt kan jeg jo fortelle om turen til Oslo i dag.

Klar for Oslo-tur tidlig om morgenen!

Klar for Oslo-tur tidlig om morgenen!

 

Jeg hadde jo en kontroll-time på Ullevåll i dag. Tante Tisdærn og Maselisa kjørte meg inn og jeg snakket med doktor Eikrem (eller noe i den duren).

Han tok tittet på infeksjonen og synes alt så veldig bra ut. Egentlig var han overrasket over at sårene hadde grodd såpass mye som de hadde gjort i løpet av fire uker. I tilegg fjernet han den stanga jeg hadde i tåa ved siden av stortåa. Han kom mot meg med en tang og jeg ble superstressa og tenkte «Herregud, jeg må jo få no bedøvelse da eller?!?!?!?!!?», men før jeg rakk å si noe som helst var den dratt ut. Og den var vel bortimot 5-6-7 centimeter lang! Den har lissom vært inni foten min!

Han sa at jeg bare kunne bruke vanlig bandasje og at det ikke gjorde noe å våte ned foten, men at jeg måtte bruke krykker en stund til, men at jeg kunne begynne å belaste foten litt mer. Det har jeg jo gjort også, selv om jeg tråkker den ikke helt ned. Jeg skal ikke rulle med foten ennå. Altså, ikke legge noe press på ytterste del av foten. Men gud, hvor deilig det skal bli å vaske hele foten uten å være redd for at noe feil skal skje!

Fikk også henvisning til fysioterapi, så skal ringe på mandag tenkte jeg! Også skal jeg tilbake på Ullevåll om en måned på røntgen og undersøkelse. Det som var litt dumt da, det er jo at de ikke harr journalen min fra da jeg var liten. Den fra da jeg ble operert på Sophies Minde. Siden jeg har fått tak i den selv, tenker jeg å ta den med inn neste gang. Da kan de lese kjapt gjennom den og dermed vite litt mer. For det er ennå ikke bestemt om høyre fot bør opereres heller.

Når vi var ferdig i Oslo dro vi til Sørmarka, hvor kusine Maselisa holder til. Det ble lunsj og skravling mens vi ventet på at kjæresten hennes skulle bli ferdig på jobb, slik at vi kunne sette nesa mot Halden igjen.

Vel hjemme har jeg i grunn bare slappet helt av. Har sett noen episoder med Grimm, skrevet litt, hørt musikk, tent lys, kost med to sløve katter og pimpet en ferdig-pizza og spist den.

Mys med tente lys, musikk og to trøtte puser på puffen :)

Mys med tente lys, musikk og to trøtte puser på puffen :)

Nå tenker jeg straks på å ta kvelden. Våknet ufattelig tidlig i dag, så er rimelig trøtt. I morgen håper jeg å få startet på noen kreative prosjekter, siden jeg fikk hjelp av NordNerd til å hente en diger pakke fra Panduro her om dagen! :D

