Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

Det er helg og jeg skal snart til Fjasemor og fjasebarna på tacokveld. Det blir superkoselig og jeg gleder meg til å være der. Det er så godt å være sammen med slike mennesker som Fjasemor. Slike folk som drar en opp, som gir deg positiv energi. Takknemlig for at jeg har noen slike mennesker i livet mitt :)

I går var jeg på kino med Hæger, i Fredrikstad. Først Peppes, så kino. Godt å komme seg ut. Godt å ha en unnskyldning for å pynte seg litt. Godt å få på seg sko på begge føttene. Det er første gangen. Fikk på meg støvlettene! HURRA! Har vært livredd for å ikke få de på. Men jeg kjente det. Første gang ute uten krykker. Slitsomt. Klarer ikke rulle med foten ennå. Går haltene og det er utrolig slitsomt for hofta og ryggen.

Samtidig er jeg skikkelig lei av å sitte her inne hele jævla tiden. Jeg saver å bråbestemme meg for å tusle en tur. Ta en tur ut på byen for å ta en øl og se på livet, møte på kjentfolk. Jeg vil ut å fotografere høsten med alle fargene. Jeg vil løpe gjennom alt løvet som sikkert ligger i Rødsparken nå. Kaste det opp og kjenne vinden ta tak i både løvet og håret mitt. Jeg vil ut og oppleve livet. Så jeg ble så glad når Hæger foreslo tur i går :) Det høljregnet, men det gjorde ingenting (sier jeg som pleier å hate regn). Det gjorde ikke noe at det fosset ned, for jeg følte mer at jeg levde de minuttene vi gikk i sprutregn tilbake til bilen enn jeg gjør en hel dag jeg sitter i sofaen min.

Jeg merker at humøret er veldig opp og ned. Om det er noe negativt, må jeg liksom jobbe litt ekstra med å få humøret opp igjen. Har vrengt døgnrytmen litt og det hjelper ikke heller, men jeg vet jo at dårlige dager går over og at bra dager kommer. Herregud. Det kunne jo vært verre. Det kunne vært som i «gamledager» og dette er tusen ganger bedre, tross alt.

Også trodde jeg vel at det skulle være enklere med foten. Jeg hadde litt feil forventninger. Sånn er det nå en gang.

Jo, også er jeg takknemlig for Tinka. Hun ringer meg ofte og da er det på med headsettet, så ikke man brenner hånda og øret av telefon, så lenge som vi skravler, mener jeg. Det hender vel jeg ler litt av henne, men hovedsakelig ler vi sammen! Haha! Ingen jeg har gjort så mye rart med trur jeg :P

Bildet er fra Ed-fylla i 2009! Haha!

