Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Venter på vinterens snø. Venter på å titte ut på parkeringsplassen på utsiden av stua. På at den skal være tom og det er mørkt og noen har glemt å slå av lysene i et av rommene på skolen som er naboen min og at gatelykten tennes og at det er hvitt på bakken. Venter på at det skal bli mørkt og vakkert. For det er så vakkert når det er kveld og snø og jeg sitter inne og kanskje jeg til og med går ut en tur bare fordi det er litt fint også kan man gjemme seg litt i mørket og si ting.

Man kan si masse ting og man kan si ingenting og begge deler kan være like fint, så lenge man klarer å få det ut av hodet og man ser og lukker øynene og føler og er tilstede i øyeblikket og man trenger ikke engang tenke på pusten fordi den er herlig avslappet og det er ikke noe mer enn det og ingenting er ikke bedre.

Noe er litt skummelt og noe er litt fint og jeg er uansett fornøyd for jeg er nærmere enn hva jeg har vært før og selv om det hadde vært spennende å stå på en strand i en varm by, så er det helt greit å bare stå ute på parkeringsplassen i mørket og kulden også. For jeg føles varm og jeg er ikke redd og alt er litt greit og kanskje er jeg ferdig med å vente og er jeg ikke det, så er det helt greit.

Jeg krøller beina oppi sofaen og jeg krøller beina under dyna og kattene krøller kroppene sine og jeg føler meg lett fordi jeg er litt glad og selv om jeg har tett nese, så er det helt greit. Men jeg må slutte å tenke at alle andre tenker, for det kan jo være samme faen hva som tenkes, så lenge det er jeg som vet hva som er riktig og ikke riktig og kanskje riktig og definitivt feil.

Kanskje hender det at jeg savner noe. En stemme som hvisket i øret. Et glimt i øyet. Galskapen. Fortiden er uansett forbi og det snør ikke ennå, men jeg er på en eller annen måte merkelig klar for det. Jeg er kanskje bare klar for noe nytt som ikke trenger å være hva som helst. Man må jo gjøre noe nytt for at noe nytt skal skje.

Kanskje er jeg glad bare fordi og kanskje er det ikke noe som helst grunn. Kanskje bare elsker jeg å skrive forvirrende og totalt meningsløse tekster.

