Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

I går, på lørdag, var jeg ute å spise med min kjære Fetter. I fjor ga han meg et gavekort til jul, som gikk ut på at jeg skulle bestemme hva vi skulle gjøre og han skulle betale. Så jeg valgte å gå ut å spise på Sultan Palace.

Som den gentlemannen han er kom han å hentet meg kl 19 også kjørte vi bort sammen. Vel fremme ble vi ønsket velkommen og fikk et bort litt for oss selv. Er rimelig sikker på at kelneren trodde vi var på date! Haha! Meeeen det brydde ikke vi oss noe om.

Mens vi satt å prøvde å bestille mat skravlet vi så mye at det tok ekstra lang tid å finne noe å spise, men vi endte opp med Bonfile Dolma og spagetti carbonara. Før maten kom det også en liten forrett. Jeg husker ikke hva det heter, men det minnet om noe jeg smakte på i Hellas. I følge kelneren var det tyrkisk (disse grekerne stjeler visstnok fra det tyrkiske kjøkken). Det besto iallefall av en vegetarisk rett med ris inni vinblader og noe hvitt og noe rødt man kunne dyppe det i. Smakte fantastisk godt.

Hovedretten smakte også fantastisk. Det skal sies. Etterpå ble det tyrkisk te på meg og kaffe på Fetter mens vi ventet på dessert. Som forøvrig besto av Tiramisu til meg og Creme Brulé til Fetter.

Så kjørte vi hjem til meg og mens jeg tok en øl og han en kaffe satt vi å pratet og endte med å synge litt Disney-sanger sammen. Herlig avsluttning på en fantasisk flott kveld med Fetter :)

lørdag

Jeg liker å få opplevelser i gave istedenfor ting. Hovedsakelig fordi det er svært få ting jeg ønsker meg utenom min egen leilighet som jeg eier, en bil og en elefantunge som aldri blir altfor stor. Det er mye koseligere med opplevelser fordi man da kan gjøre noe sammen som man husker mye lenger. Alle har jo alt de trenger nå. Hva vil du huske om et år? Genseren du fikk av bestemor eller middagen dere spiste sammen?

Anyway, så har både jeg og Fetter bare godt å si om Sultan Palace! Fantastisk nydelig mat og veldig god service! :D

