Stikkord

, , , , , , , , ,

Forskjølelse er noe møkk… Spesielt i disse juletider. Det er så mye jeg skulle ha gjort. Jeg skulle ha laget ferdig de siste gavene, pakket inn alle de andre gavene, vasket gulv (heldigvis slipper jeg å bære ved). Jeg skulle sendt flere julekort. Jeg skulle ringt oldemor. Jeg skulle vasket pledd og tepper og ryddet i skapet. Men jeg har nesten ikke noe energi.

I dag har jeg kjørt bestemor til legen. Det går forholdsvis greit å kjøre igjen. Det er ikke det, men når jeg får slike «strømninger i beina etter å ha sittet en halvetime i bilen, så funker det jo dårlig i lengden…

La meg på sofaen og tittet på filmen «Thinspiration» som handler om å slite med spiseforstyrrelsen anoreksi. Sterk film. Det jeg likte best med filmen var hvor godt de klate å få frem «monsteret Ana» og at de ikke vinklet det bare som en sykdom for jenter. Anbefaler ikke å se filmen om dette er noe du sliter med, da det lett kan trigge deg.

Etter dette dro jeg for å levere bilen tilbake til mamma. Når jeg kom hjem igjen spiste jeg litt mat og tittet på filmen «Captain Phillips» med Tom Hanks i hovedrollen. Liker egentlig mr. Hanks ganske godt. Synes han er en flink skuespiller. Filmen er basert på en virkelig hendelse der et amerikansk lasteskip ble kampret av somaliske pirater i 2009. Personlig likte jeg filmen godt.

Etter dette kom Reka for å drikke gløgg og lage pepperkaker slik tradisjonen jo har blitt. I år laget vi også oreo-kuler, noe som er himmelsk godt! Etter å ha pyntet pepperkakene hadde vi fortsatt masse sjokolade igjen, så blandet den med cornflakes og la den i små former, så da ble det jammen litt ekstra snacks i jula gitt!

baking

Nå blir det nok snart nattan igjen. Hva som skjer i morgen er jeg jammen ikke sikkert på. Mulig blir det en kinotur, men den som lever får se. Dagen skal i hovedsak brukes til å slappe av :)

