Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1. Hva gjorde du i 2014 som du aldri har gjort før?
Det er flere ting. Ingen nødvendigvis store ting. Men jeg har sovet på hotell i Oslo. Vært i Hellas. Vært i Polen. Gått på krykker over lengre tid. Vært på Elton John konsert. Campet i campingvogn. Vet det egentlig er flere ting. Hodet står stille nå. Men først og fremst har jeg klart å gi slipp på ting som har plaget meg. Jeg har klart å skifte sti i hodet mitt. Tørre noe nytt enn å gjøre slik jeg alltid gjør. Det kjennes godt.

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
Jeg har hatt det samme nyttårsforsettet noen år nå. Å gjøre minst tre ting jeg aldri har gjort før. Jeg klarte det i år også. Og jeg vil ha det samme i 2015. For å oppleve nye ting og for å møte frykten.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ikke i år. Nå får det være en pause syns jeg! Haha! Men flere jeg vet om som er gravide, men ingen nære.

4. Døde noen som sto deg nær?
Oldefar gikk bort i august. Det var trist, men han var en veldig gammel mann. Fred være med hans minne <3

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Telles egentlig Sverige når man bor så nærme grensa som det jeg gjør? :P Utenom det har jeg også vært i Polen, England, Skottland og Hellas. Ikke helt sikker på om flyplassen i Amsterdam telles, dog.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Alle har vel noe de savner innimellom. Det er menneskelig å savne. Det kan være godt og det kan være vondt. Akkurat her og nå føles livet veldig bra, så jeg ønsker ikke å fokusere på ting som kunne vært.

7. Hvilke datoer i 2014 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Hytteturen med Tanø, Hæger og Hoem i januar. Fantastisk festlig og mye følelser på en og samme gang.
17. mai som jeg alltid pleier å feire rimelig tradisjonelt, ble i år veldig utradisjonelt brukt til å reise til Santorini med Hæger.
Bursdagsfeiringen min med en gjeng gode venner og kollegaer i ført bad-taste-klær på hytta med grilling og bading i sene nattetimer :)

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Dette skrev jeg i fjor:
«Jeg har lært meg å gå videre. Selv om det er vondt og kan stjele masse energi. Ting tar tid innimellom, men det kommer heldigvis noe bedre og mer positivt ut av det til slutt. Jeg har lært meg at blod ikke alltid er tykkere enn vann og jeg har lært enda mer om meg selv og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør.»
 I år har jeg kanskje lært dette desto bedre. Noen mennesker kommer inn i livet ditt lyraskt og totalt uforventet, men forsvinner desverre like fort. Jeg har fått kjent på mine styrker og svakheter. Jeg føler meg mye tryggere på meg selv i dag. Mer selvsikker. Jeg vet kanskje ikke hvordan fremtiden blir, men jeg vet hva jeg ikke vil ha og mer om hva jeg vil ha. Jeg er takknemlig.

9. Hva var din største nedtur?
Å være så mye sykemeldt. Det var ikke det jeg ønsket dette året. Det har vært tungt å føle at man ikke duger og det har vært mye tøft med smerter og ikke alltid like mye forståelse på jobben. Da er det godt med enkelte kollegaer som likevel har lyst opp dagene. Ofte uten å vite om det selv. Det er jo ikke alltid det skal så mye til.
Det var også en stor nedtur å få beskjed om at jeg ble diagnostisert med fibromyalgi. Tøft, fordi det var virkelig ikke det jeg trodde og tøft fordi noen mennesker rundt meg beklageligvis dømmer det nord og ned. Det er tøft å ikke bli trodd eller forstått, men jeg er er sterk nok til å vite at dette takler jeg og at jeg er bra nok for de som vil være en del av mitt liv.

10. Har du vært syk eller skadet?
Det er jo som jeg skrev i avsnittet på oppsiden. Mye smerter i kroppen. Gikk i manuellterapi som hjalp noe. Fibromyalgien. Også opererte jeg jo foten min. Operasjonen som jeg har ventet på i nærmere to år.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Nytt kamera og tv! Vinterjakka mi som jeg elsker! Masse klær! (overfladisk nok). Og for ikke å glemme turen til Santorini!

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Denne er vanskelig men årets pris skal jeg gi Vilde, min fine kusine! Jeg er så takknemlig for at vi har kommet så nær hverandre! Hun er flink til å reflektere rundt seg og sin situasjon og selv om noen dager er utrolig tøffe klarer hun å få et annet menneske til å smile.Snapchat--1343905014377135146[1]

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Man kan alltid risikere å bli skuffet. Det har jeg blitt opptil flere ganger i løpet av året. Noen ganger forsvinner folk så fort at du ikke helt skjønner det selv og man sitter med tusen spørsmål som man dessverre aldri får svar på. Det er trist når det skjer, men det er alltid en mening med det.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Antageligvis å hygge meg med venner og å shoppe klær. Må innrømme at jeg har nettshopppet en del i høst. *smile uskyldig*

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Å reise til Santorini var en høydare! Har virkelig forelsket meg i Hellas og skal definitivt tilbake dit! :)
SAMSUNG CSC

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2014?
Smurfehits 1 vil minne meg om Tanø og en sommer fylt med drikking i onepiece sene kvelder på hytta.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du …
a. Gladere eller mer nedstemt?
Antageligvis alt i alt er jeg gladere :)

b. Tynnere eller tykkere?
Tipper at det ligger ganske likt. Vekt er da ikke alt. Det er noe jeg har blitt mer opptatt av. Å være fornøyd med seg selv og at alle er vakre på sin unike måte.

c. Rikere eller fattigere?
Antageligvis på ganske samme nivå som i fjor.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Vært mer ærlig ovenfor meg selv om hva jeg faktisk vil. Jeg skulle ønske jeg fant ordene lettere noen ganger.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Kaste bort energi på å irritere meg over ting man ikke får gjort noe med.

20. Hvordan vil du tilbringe julen? (hvordan har jeg tilbragt julen, altså)

Jeg feiret julaften med bestemor, mamma og tante Ysthedet. Utenom det har det vært pinnekjøtt hos Adler Nilsen, filmkvelder med NordNerd, kveldsmat med slekta hos bestemor og middag hos tante Ysthedet.

21. Ble du forelsket?
Jeg blir sjeldent forelsket. Det er skummelt. Men betatt kanskje?

22. Hva var ditt favorittprogram på TV?
WALKING DEAD :D

23. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Jeg ønsker ikke å bruke energi på å hate noen. Derimot er det lov å mislike mennesker. Og det gjør jeg, men jeg prøver å ikke bruke uhorvelig mengder energi på slike negative ting.

24. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Jeg har lest svært lite bøker sånn egentlig. Men lest meg gjennom tre av bøkene til Postsecret, om de telles :) Google it!

25. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Oh, musikk! Jeg har oppdaget sjanger-funksjonen til Spotify og funnet masse nytt gjennom året. Men hva er best? Har vel i grunn ikke peiling! Hører på så vanvittig mye forskjellig i bunn og grunn. Alt kommer an på humøret og stemningen :)

26. Hva ønsket du deg – og fikk?
Ny tv og nytt kamera? :D Jeg fant også ut en del om meg selv. Jeg er takknemlig over de fine menneskene jeg hadde rundt meg i 2014.

27. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
En vellykket forelskelse. Men hvem vet hva fremtiden bringer? ;)

28. Hva var årets beste film?
Oh, jeg har sett masse film i år da! Men gudene vet hvem den beste er! :P

29. Hva gjorde du på bursdagen din?
BadTaste-party på hytta med fine venner og kollegaer. Grilling, bra tempratur, nattbading, latter og skikkelig wasted! Haha! Men det var en innmari bra kveld da! :)IMG_20140803_123749

30. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Det å se hvem som virkelig er der. Hvem som virkelig stiller opp. Noen har overrasket og det er fordeler og ulemper med alt.

31. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Jeg har ingen spesiell klesstil. Jeg kler meg i det jeg liker :) Jeg har også begynt å følge en hel del pluzsize fashion blogger, noe som gjør at jeg har blitt mer intressert i klær, det å finne min stil og siden jeg også føler meg mer selvsikker tør jeg også prøve nye ting. Har den siste tiden fått mer og mer sansen for crop-tops!
IMG_20141010_134517 IMG_20141202_114528

32. Hva har holdt deg i mental balanse?
Positive mennesker rundt meg som lytter når jeg trenger å blåse ut frustrasjonen og alle tankene mine.

33. Hvilken kjendis likte du best?
Kjendis? Jeg gir ganske faen i kjendiser :P

34. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Jeg er vel ikke akkurat spesielt stor fan av den sittende regjeringen…

35. Hvem savner du?
Noen ganger kan man savne folk fra fortiden, men det er vel også en grunn til at de er nettopp der og ikke med meg inn i nåtiden.

36. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Tanø ble jeg kjent med på slutten av året i fjor, men det er vel i år vi har blitt ordentlig kjent gjennom mye alkohyler og sprell. Sene nattestimer med drikkeleker og gode samtaler og ikke minst hytteturer :) Desverre har vi mistet litt kontakt igjen nå på høsten, noe jeg synes er kjipt.

37. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
At vi alle er vakre og unike på hver vår måte. Tunge dager varer ikke evig. Vær deg selv og ikke kast bort tiden på hevn men heller fokuser på deg selv og vær snill mot andre, så vil du selv føle deg bra.

38. Hvordan skal nyttårsaften feires?
Den skal feires med brask og bram hos NordNerd med blant annet Kimbo og noen andre. Det blir kalkun og jeg har fikset desserten som jeg håper smaker, så jeg gleder meg. I morgen blir det totalt chillout med Roberto og Sofie som skal låne leiligheten min i natt, så det tror jeg også blir sinnsykt bra :)

