Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Dette «noe» i meg er noe merkelig. Jeg vet ikke helt hva det er, så det er vanskelig å forklare. Det føles som en blomstereng full av store, vakre blomster. En slik man kan ligge i for å se på himmelen og tygge på et strå, uten å være redd for ekle insekter skal krabbe over deg. Det føles ut som en blå himmel med en og annen sky som man kan fantasere om at ligner på en hest, en fisk eller et strykejern. Det føles som når man har forspist seg på ostekake og likevel vil ha et stykke til, bare fordi det smaker godt.

Alt føles fint og det er fint. Jeg kniser litt for meg selv. Sender noen lure blikk. Tittet på alle rundt meg og lurer på hva de tenker og kjenner at jeg ikke bryr meg i det hele tatt. Livet er her og nå og selv når man våkner opp og titter ut av vinduet og værgudene tydeligvis har en eller annet anfall, for det regner så sinnsykt mye, og man bare vil krype under dyna, så har jeg noen vakre mennesker rundt meg. Selv om man våkner opp og får skikkelig bakoversveis fordi noe ikke er som det skal, så har man vakre mennesker som man kan vekke. Folk man vet vil ta telefonen uansett, fordi de setter den ikke på lydløs.

Jeg tror på 2015. Jeg er ved godt mot. Du kan godt kalle meg naiv, who cares. Jeg velger å tro på alt det gode ved livet. At det er så sinnsykt mye bra der ute for både deg, meg, oss og dem. Alle sammen. Og at vi alle i løpet av 2015 skal få oppleve litt magi. Det er viktig å tro på positive energier. Omgi seg med dem. Ikke gjemme seg i mørket med sukk, stønn og elendighet. Stå opp hver morgen og kjenn på livet. Se de bittesmå, fine tingene. Gjør noe du blir glad av. Om det er å hoppe i strikk eller ta på deg rød leppestift, så kan ingen dømme deg hardere enn deg selv uansett.

Du er bra. Jeg er bra. Herregud, hvordan vi alle fortjener så mye positivitet i livet vårt! Og det kommer til å komme. Du tror kanskje ikke på meg, men jeg vet det og jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan, med å tro på det. Jeg skal tro det for deg når du ikke klarer det selv. La oss lyse hverandres dager opp. Smil til en fremmed. Det skader ikke. Ingen blir lei seg av et smil. Smil til deg selv også. Skjær en grimase, men avslutt alltid med et smil før du går vekk fra speilet. Fordi du er like mye verdt som alle andre. Uansett hva de dumme stemmene sier.

333

