Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

En mandag med fine mennesker. En fin mandag. En utrolig fin start og en rolig slutt.

Våkner av alarmen. Vil ikke opp. Vil ikke opp. Innser at man kan ligge en stund til. Søvnige øyne. Kryper inntil. Smiler. Har det fint. Fjaser. Smiler. Står etter en stund opp. Går naken bort til morgenkåpen. Rask dusj. Frokost med nystekte rundstykker. Samtaler. Bruker lang tid ut døren. Tar farvel og ønsker og ønskes en god dag.

Hæger kjører meg til legen. Jeg er nervøs. Ventetiden er kortere enn på et år. Forklarer og forklarer. Legen er tilbake etter permisjon. Forklarer og snakker. Får forståelse. Det er godt å slippe å kjempe. Får høre at hun synes jeg har gode idéer som burde kunne settes ut i livet. Får resept på smertestillende. Går med lette skritt ut i snøen.

Det snør mer og mer og jeg går å synger på en sang. Tuslet bort til Fjasemor og vi drikker te. Vi drikker te og snakker og oppdaterer og diskuterer og brått kommer det flere og unger løper rundt oss og katter løper rundt oss. Middag. Wokgrønnsaker og nudler. Godt med noe lett. Liten matlyst for tiden. Smiler og vi prater og vi leter etter katter og brått er mamma der og jeg må dra.

Vi stopper på Rimi på BRA-veien. Handler frukt og grønt. Kjøper wokgrønnsaker. Middagen i dag har inspirert meg. Må prøve selv også. Smiler og snakker om fremgang og planer. Forklarer. Overtar bilen. Skal jo til Fredrikstad i morgen på møte i Mangfold- og integreringsrådet.

Sender et pling til Kikki om at jeg stopper innom en tur. Lovte det før i dag, når hun ringte meg og spurte om kaffe, men da sto jeg med vått hår og i undertøyet. Synger en sang og kjører bort. Hilser på vesle Lucas som smiler lurt der han tygger på en kjeks han fant på gulvet. Vi prater alle sammen og leker litt med Lucas. Det er snart på tide å dra hjem.

Godt å komme hjem. Iskaldt ute og det snør i sentrum. Hvor kom den snøen fra? Låser meg inn og blir møtt av to fine puser. Slapper av og gjør ingenting. Kan gjøre ting andre dager. Skriver litt. Planlegger å tegne. Snakker med kusine-Vilde i telefonen og ender med å hente henne. Vi fjasesnapper til Tinka og vi skravler på telefonen alle sammen og er psykologer med issues hele gjengen. Kjører Vilde videre.

Det er kveld nå. Det er natt nå. Hodet er rolig. Behagelig. Leggene verker ubehagelig. Endrer sittestilling flere ganger. Hjelper ikke. Men hodet er rolig. Tenker på dagen. Synger på et par sanger. Glemmer å tegne elefanter og koser istedenfor med Sokrates som ligger på en pute ved siden av meg. Snart sove nå. Ny dag i morgen. Ny dag med planer i morgen. Det blir bra. Det vet jeg :)

2015-01-20 00.41.17

