Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Tirsdag! Dagen i dag har på en måte gått skikkelig sakte og fort på en gang! Det var slik dagen i går også var, i bunn og grunn.  Egentlig har jeg jo ikke skrevet så mye, så kan jo egentlig ta det fra fredag og frem til nå :)

Fredag begynte med brunsj med Reka, før jeg sovnet på sofaen med hodepine. Det så ut som dagen var over, men heldigvis gikk det over. Jeg og Hæger endte opp med tikka masala og et stand-up show av Iliza Shlesinger før vi tok noen drinker og noen øl. 1422653606861Ble en liten tur ut på Grensen hvor vi hadde rare samtaler med rare mennesker.

Lørdag dro jeg til bestemor for å lunsje med henne, mamma, tante Ysthedet, onkel Oslo og en venninne av han. Det var hyggelig til tross for litt harde diskusjoner. Ikke alltid like lett å bli enige og heller ikke alltid like lett å se den andres side av saken, men det får så gå.
Utover dagen dro jeg til NordNerd og mens han gjorde klart til søndags rollespill-aften, fjaset jeg på nettet med null inspirasjon til å gjøre noe fornuftig.
Til slutt satte vi snuten mot Fredrikstad og fantastisk mat på Chang Cheng. Valget av mat endte med å bli mongolsk buffé. Du velger kjøtt, saus og grønnsaker også blir maten stekt av kokker mens du står å ser på. Utrolig godt og fryktelig mektig! Men jammen var det ikke plass til litt dessert i dessert-magen også ;) Tuslet litt rundt i sentrum, før vi dro hjem. Fin kveld, god mat og en kjekkas, så da kan man jo ikke klage! :)

Søndag ble det servert frokost, noe man aldri klager på. Ble en kjapp tur til Fjasemor på en liten kopp te, før jeg dro for å hilse på Adler Nilsen på deres hytte i Sponvika. Godt å sitte å prate litt med kusine-Martine igjen.

Meg og kusine-Martine <3

Meg og kusine-Martine <3

Endte opp hos Hæger med litt prat, sofaslækking og en film, før jeg endte opp hjemme og på skype-date med kusine-Vilde, mens jeg tegnet litt.

Dette er bare et lite utklipp av en større tegning. "Elephant hopes" kaller jeg tegningen :)

Dette er bare et lite utklipp av en større tegning. «Elephant hopes» kaller jeg tegningen :)

Mandag var en litt rar dag. Men jeg satte avgårde til Fredrikstad og veldig klar for en tur til Gamlebyen med JG. Alltid like koselig å prate med han. Vi gikk en god stund rundt i Gamlebyen som for tiden er snøkledd.

Min usedvanlig flotte "posing" ;)

Min usedvanlig flotte «posing» ;)

En time, masse bilder, fire røde kinn senere fant vi oss en kafé hvor vi unnet oss kaffe og kake slik man hør og bør på en mandag som ikke er helt som den skal.

Dro etterhvert til et sted jeg aldri har vært før, nemlig Kongsten Fort! Det ligger forøvrig rett bak Kongstenhallen og dermed like i nærheten av Gamlebyen.

Litt kjapp informasjon daaa!

Litt kjapp informasjon daaa!

Vi gikk inn i små rom med masse istapper, utforsket, tittet på kanoner og utsikt, ruslet rundt, havnet på en skytebane, fant en annen vei rundt fortet og tok farvel for denne gangen.

Selv dro jeg hjem med visshet om at jeg hadde hatt en alle tiders dag og hadde et litt større smil når jeg dro enn når jeg kom.

Selv dro jeg hjem med visshet om at jeg hadde hatt en alle tiders dag og hadde et litt større smil når jeg dro enn når jeg kom.

Vel tilbake i Halden hadde jeg lovt Fjasemor og være barnevakt for lille Fjasefrøken. Fjasefrøken var ikke helt i form, så vi endte med å ligge på sofaen under hvert vårt pledd, Tingeling på skjermen, en bøtte med popkorn og to fine kosepuser som fjaset rundt oss.

Kvelden i seg selv endte vel litt annerledes enn planlagt, men jeg hadde en god samtale og det er jeg fornøyd med. Noen ganger må man liksom bare hoppe i det.

I dag er det tirsdag og jeg er snart ferdig med å ramse opp alt som har skjedd siden forrige uke. Jeg våknet av meg selv halv ni i dag. Tenk på det a! Har fått noen innsovningstabletter som også hjelper mot smerter og det skal sies at jeg kan ikke huske sist jeg følte at jeg sov så tung og våknet opp så opplagt. Dro på meg noen klær og gikk ut i stua og satte på høy gladmusikk. Sminket meg, danset, drakk kaffe og bare smilte. I dag visste jeg det skulle være en god dag! Endte opp med en rimelig chill look, noe som forøvrig er helt greit innimellom. IMG_20150203_105257

Dro avgårde til Fredrikstad igjen! Denne gangen skulle jeg til Haji for å hjelpe til litt med noe skriving til Mangfold- og integreringsrådet. Lurer du på hva Mangfold- og integreringsrådet er? Sjekk siden dems på facebook da :) Tenker å skrive et innlegg om hva dette dreier seg om senere :)

På vei hjem endte jeg opp med å ta en tur til SiriPiri og der drakk vi kakao og sløva på høyt nivå, før jeg dro hjem, tok to klesvask og nå sitter her med Tinka som mæder på snapchat. Jauda! Dagene går iallefall! :) Godt at det skjer litt!

