Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Skjærtorsdag. Dagen Jesus spiste sitt siste måltid med disiplene og dermed innførte nattverden i følge den kristne tro. Når jeg søkte opp hva ordet betyr kunne Wikipedia fortelle meg at skjærtorsdag betyr «renselsestorsdag».

I Sverige har det siden tidlig 1800-tallet vært vanlig med påskekjerringer på skjærtorsdag og det er en dag gjerne barn kler seg ut som påskekjerringer og hekser.

Derimot i Norge så drar de fleste ræggere og andre til Strømstad for å drikke seg sørpe dritings, spille høy musikk og kjøre rundt i sletne biler, gjerne akkopagnert av sørstatsflagg og t-skjorter med tekster som «Norges største player» «Volvolover» og «Ræggen går».

Rart hvordan det er med ulike tradisjoner gitt!

Jeg derimot fikk med en gjeng med fine folk ut for å grille i dag :)20150402_140005

Reka, Hæger, SiriPiri, Turbo, min kjære, jeg og Aggie tok turen opp til Ertekroken. Litt overskya, men vi fikk også med oss en del sol. Deilig å bruke tidlig ettermiddag ute i frisk luft!20150402_13594320150402_13595520150402_140104Resten av dagen blir det avslapping. Så blir det ut på konsert i morgen. Mr Joelsen, Reka sin kjære og bandet hans Cover Up skal spille på Kongens Brygge i morgen, så da må vi jo dra å se :) Blir vel litt alkohyler her før vi drar ut sammen med noen bra folk :)

