Stikkord

, , , , , , ,

Person: «Jeg er en kvinne, og jeg trenger ikke feminisme!»
Hva hun egentlig sier:

– «Mitt liv er helt greit, og jeg vet egentlig ikke om hva andre kvinner går gjennom».
– «Jeg tror feminister bare sutrer og ikke klarer å takle vitser som opprettholder skadelige stereotyper».
– «Jeg tror at folk er bare besatt av politisk korrekthet».
– «Jeg er blind for det faktum at det fortsatt er kvinner som må face problemer hver eneste dag».
– «Jeg har glemt at feminismen ga kvinner rettigheter som blant annet retten til å stemme».
– «Jeg har ingen anelse om at feminisme er en bevegelse som kjemper for alles rettigheter uavhengig av kjønn, seksualitet, rase, religion, nasjonalitet, og etnisitet, men det meste fokuserer på kvinners rettigheter.»
– «Jeg er ikke så opptatt av menneskerettigheter, jeg».
– «Jeg kan ikke skille mellom reelle feminister og shitty mennesker som kaller seg feminister».
– «Jeg har fortsatt tro på den falske forestillingen om at feminisme handler om å hate menn».
– «Jeg forstår faktisk ikke hva feminisme er».

