Stikkord

, , , , ,

Vel, i morgen er starten på enda et nytt kapittel i livet mitt. Det er litt sprøtt, litt rart, litt skummelt og godt på en og samme gang. Det kribler litt i kroppen her jeg sitter med en kopp te og nettopp har spisset blyantene og ordnet penalet mitt. Lagt det ned i sekken. Smurt matpakke.

Jeg begynner jo på skolen i morra! Rettere sagt skal jeg starte på Fredrikstad Fagakademi og gå Regnskap og økonomi del 1+2. Etter et år vil jeg få tittelen «Regnskapskonulent». Jeg har lagt med linker til både skole og faget om du vil lese mer om det.

For meg er det iallefall sprøtt. Hadde noen sagt for et år siden eller bare et halvt år siden at jeg kom til å studere økonomi, hadde jeg trodd det var en spøk. Men etter kurs via NAV og først praksis i blomsterbutikk for å vurdere blomsterdekoratør, hvor jeg fant ut at det ikke var noe for meg, så gikk jeg litt i tenkeboksen og kom frem til at kontorarbeid, det er noe kroppen min vil takle. Jeg vil jo så gjerne jobbe. Jeg vet hvor mye det betyr å være ute i arbeidslivet. Å delta i samfunnet. Å kunne brukes til noe. Få bekreftet at dette takler/klarer jeg! Mestringsfølelse er viktig uansett hvem man er.

Sist jeg gikk på skole var skoleåret 2006/2007. Da gikk jeg på Arbeiderbevegelsens Folkehøyskole. Det er noen år siden og dessuten regner jeg ikke folkehøyskole på samme måte som dette. Her er det prøver. Ordentlige oppgaver. Definitivt ikke et avslappingsår. Men det blir bra. Jeg gleder meg. Og jeg har venner, familie og ikke minst en fin kjæreste som har sagt de vil hjelpe meg om jeg står fast.

Så i morgen kjører jeg innover sammen med ei venninne av min kusine M-L. Vi kjenner ikke hverandre utenom bittelitt prat på facebook, men da er iallefall ingen av oss alene. Haha!