Stikkord

, , , , , , , ,

 Tradisjonen tro, her har du min oppsummering fra 2015!

1. Hva gjorde du i 2015 som du aldri har gjort før?
Oi, hva kan det være? Påskegrilltur med venner. Spontan danskebåt tur med ny kjæreste. (For en tur!) Vært i et forhold på denne tiden av året. Studert økonomi. Sett Game of Thrones. Kjørt alene helt til Kristiansand for å besøke Robert og Madammen. Testet hjemmelaget hårkur og skrubb. Vært på byen i Kristiansand. Gått på AAP. Testet varmtvannstrening. Kjørt Tesla. Badet ute i desember. Vært på Chippendales-show. Laget pizzakake. Vært på dagstur alene med svigermor. Blitt tatt godt i mot av Ken sin familie. Danset burlesq

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
Jeg har hatt det samme nyttårsforsettet noen år nå. Å gjøre minst tre ting jeg aldri har gjort før. Jeg klarte det i år også. Og jeg vil ha det samme i 2016. For å oppleve nye ting og for å møte frykten.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Nei, ikke i år. Men i mai får svigerinnen min en liten en til :)

4. Døde noen som sto deg nær?
Kjæresten til min kusine forsvant så brått og uventet fra oss. Utrolig trist, for han var en så fin fyr.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Har ikke reist så mye i år. Har kun vært i Sverige og Danmark. Satser på en lengre tur neste år.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Jeg savner ikke så mye, selv om det er menneskelig å savne noe innimellom. Jeg har så mye fint rundt meg og er heller takknemlig for det jeg har.

7. Hvilke datoer i 2015 vil du aldri glemme, og hvorfor?
12. mars vil jeg jo ikke glemme. Det var dagen jeg og min kjære fant ut at vi skulle være kjærester. Mihi <3 
Bursdagen min var også en flott dag med grilling og Hawaii-fest på hytta med fine venner.
3. september startet en ny epoke med skole på Fredrikstad FagAkademi.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Jeg har lært masse nytt om meg selv, selv om mye av året har vært en følelsesmessig bergogdalbane. Jeg har kjent på mange nye følelser og det er utrolig skummelt. Det å vise seg sårbar. Tørre å være sårbar ovenfor en annen person. Jeg har også avsluttet ting. Eller, det har blitt avsluttet av seg selv. Ting jeg kanskje hele tiden har visst at ikke er bra. Og det er greit. Kjipt der og da, men da var det nok meningen i det store og det hele.1908138_10155578039360006_3339540198513077447_n

9. Hva var din største nedtur?
Å innse at jeg innerst inne ikke hadde bearbeidet ting så godt som jeg hadde trodd at jeg hadde gjort.

10. Har du vært syk eller skadet?
Mye smerter i forhold til fibromyalgien og mye hodepine. Spenninger i leggene. Vond rygg. Noen dager føler jeg meg som en 80-åring. Jeg har heldigvis fått hjelp både hos fysioterapi og varmtvannstrening på Halden Sykehjem.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Jeg fikk dilla på ebay i våres, haha! Men beste kjøp alt i alt? Hmm, ikke kjøpt noe dyrt noe, men det var flott å bruke ekstra penger på en natt på hotell i Gøteborg med min kjære i august, rett før skolestart :)

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Definitivt min kjære Ken. At han holder ut med meg. At han lytter og trøster. At han backer meg opp. At han er tålmodig. Dessuten har han også kommet et godt stykke på vei fra jeg ble kjent med han. Praksis-plassen er et stort steg i riktig retning. Jeg er så stolt av han!

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Jeg var utrolig skuffet over noen, men jeg gikk videre. Jeg har snakket med personen i ettertid, men jeg hadde da reflektert en del over at jeg ikke kan la folk trampe på meg og avfunnet meg med at vennskapet var over. Det er noe jeg fortsatt står for.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Antageligvis mat og regninger. Utrolig kjedelig, men det er flest hverdager i løpet av et år.

121015

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Å finne en så utrolig fin fyr som jeg har funnet. Angrer ikke at jeg tok mot til meg og inviterte meg selv på en kopp te den kvelden. Så satt vi der i joggebukse og litt ufreshe i en litt rotete leilighet på Os og drakk te til langt på natt :)

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2015?
Uptown Funk og ikke minst Strømstad-tur med Vilde og vi som tok helt av til den i bilen og på hytta!

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du …
a. Gladere eller mer nedstemt?
Antageligvis alt i alt er jeg gladere :)

b. Tynnere eller tykkere?
Tror kanskje jeg kan ha lagt på meg litt. Kjæreste-kilo, ikke sant? :P Men alt i alt prøver jeg hver dag og elske meg selv med den kroppen jeg har :)11009916_10155718927205006_2402728384594932902_n

c. Rikere eller fattigere?
Antageligvis på ganske samme nivå som i fjor, selv om jeg føler meg fattigere innimellom. 

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
At jeg hadde fått reist mer og vært enda flinkere med skolearbeid etter skoletid.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Noen ganger skulle jeg ønske at jeg ikke tenkte for mye. Man endre jo bare med å lage problemer som ikke er der i utgangspunktet. Men samtidig er det jo bra å kunne reflektere litt og dermed kunne bearbeide ting.

20. Hvordan vil du tilbringe julen? (hvordan har jeg tilbragt julen, altså)
Jeg hadde tradisjonell julefrokost hos meg, med bestemor, Ken, Anneli og May-Liss. Så slappet vi bare av frem til vi dro opp til bestemor for å feire julen med hele Larsen-familien, mamma og tante Unni. God mat og masse gaver! Utenom det har vi tatt det rimelig rolig siden ingen av oss har vært i særlig form.12400483_10156326436415006_6214372232105695570_n

21. Ble du forelsket?
Jeg er forelsket i en fantastisk flott fyr!

22. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Jeg har sett rimelig mange nye serier i år. Kan jo nevne noen av favorittene: Jessica Jones, den norske serien Okkupert, The Wire, Fear of walking dead, Mr. Robot, Game of Thrones, The last man on earth, og selvfølgelig The Walking Dead! Haha, nå kommer jeg ikke på halvparten av dem jeg har sett en gang!

23. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Jeg bruker sjelden energi på å hate folk. Jeg gjør ikke det nå heller. Jeg kan bli skuffet ja, men hate er så ekstremt sterkt ord.

24. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Jeg har lest svært lite bøker i år skal jeg innrømme. Holder på med en av bøkene om gatekatten Bob og den har jeg holdt på med siden mars, så det sier vel sitt :P Men jeg fikk også to av diktbøkene til Trygve Skaug til jul, så de holder jeg på med nå.

25. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Har jeg oppdaget noe ny musikk i år? Definitivt. Men jeg hører på så utrolig mye forskjellig, så vanskelig å nevnte noe spesifikt.

26. Hva ønsket du deg – og fikk?
En kjæreste ;)11350598_10155578148700006_4961431559984245409_n

27. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Planen var å spare til bil, men enda ikke fått kjøpt det. Må skjerpe meg litt :P

28. Hva var årets beste film?
Jeg har sett masse ny film og vi har vel vært på kino nesten en gang i måneden, men hvem som er årets beste film, det er jammen et vanskelig valg!

29. Hva gjorde du på bursdagen din?
Jeg var ute og spiste en bedre middag med min kjære på selve dagen. Slappet vel av resten av dagen tror jeg. Dagen etter feiret jeg i kjent stil med temafest på hytta sammen med en gjeng gode venner. Årets tema var Hawaii! Og mandagen etter var det duket for åpent hus med kake og kaffe med venner og familie. Kan ikke klage på feiring tre dager til ende vel?

30. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Det å se hvem som virkelig er der. Hvem som virkelig stiller opp. Noen har overrasket og det er fordeler og ulemper med alt.

31. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Jeg har ingen spesiell stil, tror jeg. Jeg kler meg i det jeg føler meg bra i, selvfølgelig, men det kan variere veldig dag for dag. Fortsatt glad i å gå med skjørt. Har kanskje roet stilen litt mer ned, men hva som er grunnen til det, må du ikke spørre om :P

32. Hva har holdt deg i mental balanse?
Positive mennesker rundt meg som lytter når jeg trenger å blåse ut frustrasjonen og alle tankene mine. De som stiller opp når jeg friker ut.

33. Hvilken kjendis likte du best?
Musiker og instagrampoeten Trygve Skaug og hans enkle, men utrolig fine dikt. Har brukt kveldene i desember til å høre på den siste plata hans «Seine natt desember» og håper å få med meg en konsert med han neste år.

34. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Definitivt flyktningskrisen. Jeg har slettet flere venner fra facebook da jeg rett og slett ikke orker å se de dele hatbilder og meldinger. Jeg klarer ikke å forstå at de ikke har hjerterom til å klare å sette seg inn i at flyktningene i hovedsak er mennesker som er verdt like mye som oss, men som har vært nødt til å flykte fordi de ønsker å beholde livet og selvfølgelig ønsker et bedre liv enn å leve i konstant frykt for livet. Hvordan går det ikke an å forstå slikt?! Jeg er heldig som er født i lille, fredlige Norge. Vi er heldige som ikke har måttet rømme fra en hverdag med frykt, bomber, drap og sult. Så når jeg leser kommentarfeltene på facebook, blir jeg rett og slett forferdelig opprørt over hvor mye hat og uvitenhet det finnes blant folk. Jeg har mistet respekt for flere og selv om jeg ikke alltid er like sjokkert over hvem som legger ut hat, så blir jeg fortsatt skuffet når det er folk som står meg nær.

35. Hvem savner du?
Noen ganger kan man savne folk fra fortiden, men det er vel også en grunn til at de er nettopp der og ikke med meg inn i nåtiden.

36. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Definitivt min kjære Ken! Han viser meg så mye kjærlighet og omsorg. Og han har tålmodighet til tusen! Jeg kunne ikke funnet meg en finere fyr!11218690_10155961402555006_6104809009663216708_n

37. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
At vi alle er vakre og unike på hver vår måte. Tunge dager varer ikke evig. Vær deg selv og ikke kast bort tiden på hevn men heller fokuser på deg selv og vær snill mot andre, så vil du selv føle deg bra.

38. Hvordan skal nyttårsaften feires?
Den skal feires stille og rolig med Hæger og Ken. Det vil si, Hæger skal jobbe, men hun kommer på middag og skal være her noen timer. Vi to andre skal kose oss med litt god drikke, se på fyrverkeriet og tenne stjerneskudd :)